Ηλεκτρονική επίδοση εγγράφων από τους Δήμους μέσω gov.gr και Gov.gr Wallet
Μια νέα, σύγχρονη υπηρεσία τίθεται από σήμερα σε λειτουργία: οι Δήμοι της χώρας αποκτούν τη δυνατότητα να επιδίδουν ηλεκτρονικά έγγραφα στους πολίτες μέσω της Θυρίδας Πολίτη στο gov.gr και της εφαρμογής Gov.gr Wallet.
Η επίδοση αφορά αρχικά έγγραφα σχετιζόμενα με δημοτικές οφειλές (π.χ. ατομικές πράξεις, αποφάσεις δημάρχων, αποσπάσματα βεβαιωτικών καταλόγων), με προοπτική επέκτασης της υπηρεσίας και σε άλλα έγγραφα στο μέλλον.
👉 Η διαδικασία απευθύνεται σε πολίτες που διαθέτουν ΑΦΜ και έχουν εγγραφεί στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (emep.gov.gr).
Μέσα από αυτό το νέο ψηφιακό εργαλείο:
-
οι πολίτες ενημερώνονται άμεσα για τα έγγραφα που τους αφορούν μέσω SMS, email και push notifications στο κινητό τους.
-
η διαδικασία γίνεται πιο γρήγορη, διαφανής και ασφαλής, με σημαντική μείωση της γραφειοκρατίας και εξοικονόμηση πόρων και χρόνου.
🔐 Η επίδοση ενός εγγράφου θεωρείται έγκυρη μετά από 10 εργάσιμες ημέρες από την ανάρτηση στη θυρίδα, εκτός αν ο πολίτης αποδείξει λόγους ανωτέρας βίας ή υπαιτιότητα του φορέα.
📄 Για κάθε επίδοση, εκδίδεται αποδεικτικό επίδοσης με προηγμένη ψηφιακή σφραγίδα και μοναδικό κωδικό, το οποίο μπορεί να διακινηθεί ηλεκτρονικά ή έντυπα.
Η νέα υπηρεσία υλοποιήθηκε από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών, τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και το ΕΔΥΤΕ – GRNET.
Μια ακόμη καινοτομία που φέρνει τον Δήμο πιο κοντά στον πολίτη, γρήγορα, με ασφάλεια και χωρίς χαρτιά.


