25ης Μαρτίου, ο πιο δύσκολος δρόμος του Δήμου. Δείτε πως θα διαμορφωθεί!

25ης Μαρτίου, ο πιο δύσκολος δρόμος του Δήμου
25ης Μαρτίου, ο πιο δύσκολος δρόμος του Δήμου
Η οδός 25ης Μαρτίου ενώνει τις δύο κοινότητες του δήμου μας. Εμπορικός δρόμος της περιοχής στον οποίο η κυκλοφορία έχει γίνει προβληματική. Αυτοκίνητα διπλοπαρκαρισμένα, μικροτρακαρίσματα,  παρεξηγήσεις, διαπληκτισμοί…
Η επικινδυνότητα στον δρόμο αυτό είναι μεγάλη καθώς εκτός των οχημάτων που κινούνται προς δύο κατευθύνσεις υπάρχουν και μηχανάκια αλλά και ποδήλατα τα οποία κινδυνεύουν ανά πάσα στιγμή
Δείτε πώς πρόκειται να διαμορφωθεί σύμφωνα με την πρόταση που παρουσιάστηκε στο δημοτικό συμβούλιο της Πέμπτης 19 Απριλίου.

Οδικό τμήμα 25ης Μαρτίου

Η οδός 25ης Μαρτίου χαρακτηρίζεται ως βασική συλλεκτήρια οδός που συνδέει τα αστικά κέντραΧολαργού και Παπάγου στο εσωτερικό του Δήμου. Είναι δρόμος δύο κατευθύνσεων μεταβλητήςδιατομής. Τρία βασικά τμήματα διακρίνονται με βάση τη διατομή:

(1) Το τμήμα μεταξύ των οδών Αναστάσεως και Σαρανταπόρου με πλάτος οδού 11,0 μέτρων.

(2) Το τμήμα μεταξύ των οδών Σαρανταπόρου και Υμηττού με πλάτος οδού 6,0 + 6,0 μέτρων

συν κεντρική νησίδα 1,0-1,5 μέτρων.

(3) Το τμήμα μεταξύ των οδών Υμηττού και Περικλέους με πλάτος οδού 9,0 μέτρων.

Η οδός 25ης Μαρτίου, και η φυσική της συνέχεια η Λεωφόρος Παπάγου, συνδέουν τα δύο μεγάλα άλση του Δήμου (Χολαργού και Παπάγου) καθιστώντας τον οδικό άξονα σημαντικό για την πρόσβαση σε αυτούς τους χώρους αναψυχής. Στο πλαίσιο ανάδειξης των ήπιων μέσων μετακίνησης προτείνεται η αναβάθμιση του πεζοδρομίου της 25ης Μαρτίου ώστε να αποτελέσει διαδρομή περιπάτου μεταξύ των δύο αλσών. Μελετήθηκε η διαπλάτυνση του πεζοδρομίου ώστε να δημιουργηθεί διάδρομος πεζών 2,5 μέτρων χωρίς εμπόδια (όπου είναι εφικτό), ενώ παράλληλα να δημιουργηθούν και εσοχές στάθμευσης.

Τα οφέλη της προτεινόμενης διαμόρφωσης είναι πολλαπλά:

  •  Αξιοποιείται το μεγάλο πλάτος της οδού αναβαθμίζοντας την περιοχή και ενθαρρύνοντας το βάδισμα.
  • Οριοθετείται η στάθμευση στις ειδικά διαμορφωμένες εσοχές και αποθαρρύνεται η στάθμευση στις γωνίες των διασταυρώσεων όπου επηρεάζεται η καλή ορατότητα οδηγών και πεζών.
  •  Δημιουργείται ενιαία διατομή στο κυκλοφορούμενο πλάτος της οδού.

Επιπλέον, στη συγκεκριμένη επέμβαση συμπεριλαμβάνεται ο επανασχεδιασμός του κόμβου 25ης Μαρτίου – Υμηττού. Σε αυτόν το κόμβο υπάρχει σημαντική εκκεντρότητα στη συμβολή των οδών και ανεπαρκής καθοδήγηση στα οχήματα που κινούνται επί της 25ης Μαρτίου.

Χαρακτηριστικό είναι ότι λόγω της χάραξης του κόμβου και του σβησίματος της διαγράμμισης τα οχήματα στις δύο προσβάσεις της 25ης Μαρτίου οδηγούνται σε μετωπική τροχιά. Επίσης, λόγω της κάθετης στάθμευσης οχημάτων αριστερά της πρόσβασης της Υμηττού, η ορατότητα μεταξύ οχημάτων που εισέρχονται στον κόμβο από Υμηττού και 25ης Μαρτίου (το ρεύμα προς Άλσος Χολαργού) είναι πολύ περιορισμένη.

Μελετήθηκε ο επανασχεδιασμός του κόμβου. Ηπροτεινόμενη διαμόρφωση διορθώνει την εκκεντρότητα των προσβάσεων και παράλληλα περιορίζει τη δυνατότητα κάθετης στάθμευσης. Σημειώνεται ότι σε όλο το μήκος της 25ης Μαρτίου θα πρέπει να υπάρξει οργάνωση της στάθμευσης σύμφωνα με τις προτάσεις που παρουσιάστηκαν για όλο το οδικό τμήμα της 25ης Μαρτίου όπου δημιουργούνται εσοχές στάθμευσης και έτσι αποθαρρύνεται η παράνομη στάθμευσης στις γωνίες των διασταυρώσεων που μειώνουν την ορατότητα.

Προτεινόμενη διαμόρφωση της οδού 25ης Μαρτίου. Το πορτοκαλί χρώμα είναι ελεύθερο πεζοδρόμιο, το γκρι χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων
Προτεινόμενη διαμόρφωση της οδού 25ης Μαρτίου. Το πορτοκαλί χρώμα είναι ελεύθερο πεζοδρόμιο, το γκρι χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων