Φάλυ Παπανικολάου στον αθλητισμό δίνει περιεχόμενο και ουσία !

Η Φάλυ Παπανικολάου είναι μια νέα όμορφη γυναίκα λαμπερή ,χαμογελαστή που αποπνέει αισιοδοξία ,υγεία και ευεξία!
Είναι δηλαδή η προσωποποίηση του ρητού «Νους υγιής εν σώματι υγιεί»

Για όσους δεν την γνωρίζουν είναι η καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής που εδώ και 35 χρόνια γυμνάζει τα παιδιά του 2ου και 3ου Δημοτικών Σχολείων Παπάγου είναι εκείνη που σχεδιάζει ,προετοιμάζει και παρουσιάζει τις εντυπωσιακές μουσικοχορευτικές παραστάσεις των Σχολείων στο τέλος της χρονιάς στο Κηποθέατρο του Παπάγου και όχι μόνο…
Με αφορμή λοιπόν την εντυπωσιακή παράσταση «Χορευτικές Διαδρομές του Χθες και του Σήμερα» με την οποία έκλεισε η φετινή σχολική χρονιά συναντήσαμε τη Φάλυ Παπανικολάου και σας μεταφέρουμε εδώ την πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση που είχαμε μαζί της .
Πόσα χρόνια εργάζεσαι στο σχολείο του Παπάγου;
25 χρόνια. Από το 1993.
Γιατί επέλεξες να εργαστείς στο Δημοτικό και όχι στο Γυμνάσιο ή στο Λύκειο;
Υπηρετούσα στη Β΄θμια εκπαίδευση. Έκανα μετάταξη στην Α΄θμια εκπαίδευση γιατί πιστεύω ότι στο Δημοτικό σχολείο μπορείς πραγματικά να βάλεις ένα λιθαράκι στα θεμέλια της εξέλιξης του παιδιού και δημιουργώντας του αναμνήσεις του γεμίζεις τις μπαταρίες για μια ευτυχισμένη ζωή.
Δεν είναι πιο δύσκολο να δουλεύει κανείς με μικρότερα παιδιά;
Φυσικά η δουλειά με μικρότερα παιδιά είναι πολύ πιο κουραστική και οι ώρες απασχόλησης πολύ περισσότερες. Δεν έχω μετανιώσει γι αυτή μου την απόφαση ούτε στιγμή. Έχω τη τύχη να κάνω το χόμπυ μου δουλειά και σε συνδυασμό με την αγάπη που νιώθω για τα παιδιά και την επιθυμία μου να τους προσφέρω, οι ώρες που τους αφιερώνω με γεμίζουν και νιώθω ευλογημένη.
Η Φυσική Αγωγή περιέχει μια ευρύτερη θεώρηση και εστιάζει σε ολόκληρο το παιδί, συμπεριλαμβανομένων των γνωστικών, συναισθηματικών και ψυχοκινητικών πτυχών του.Μέσα στους κύριους στόχους του μαθήματος είναι η ενίσχυση της υγείας των μαθητών, η εκμάθηση κινητικών δεξιοτήτων και πάνω από όλα η απόκτηση θετικών στάσεων για την μετά το σχολείο φυσική τους ενασχόληση (“δια βίου άσκηση”) κάτι που θα αποτελέσει για αυτούς ισόβια επένδυση.
Και οι γιορτές πότε ξεκίνησαν;
Όταν ήρθα στο Δημοτικό με τη συνεργασία των συλλόγων γονέων, καθιερώσαμε με εξαιρετική επιτυχία και σχεδόν καθολική συμμετοχή τον αγώνα ανώμαλου δρόμου κάθε Φθινόπωρο και τους ετήσιους ενδοσχολικούς αγώνες στίβου κάθε Άνοιξη. Αργότερα καθιερώθηκαν οι σχολικοί αγώνες σε επίπεδο Δήμου, Τα δύο σχολεία μας κάθε χρόνο πετυχαίνουν εξαιρετικές διακρίσεις σε όλες τις αθλητικές εκδηλώσεις που λαμβάνουν μέρος. Βέβαια οι αθλητικές επιδόσεις των παιδιών οφείλονται και στην εξωσχολική αθλητική δραστηριότητα τους. Η δική μας συμμετοχή, σε αυτές τις αθλητικές επιτυχίες, συνίσταται και στην προετοιμασία και στην καλλιέργεια του ομαδικού πνεύματος και της σημασίας της συμμετοχής.

Πριν από αρκετά χρόνια, αποφασίσαμε να επιλέγουμε ένα θέμα κάθε χρόνο και γύρω από αυτό να χτίζουμε τη γιορτή μας. Έχουμε επιλέξει τις προηγούμενες χρονιές θέματα όπως:
“Η μητέρα”, “Η Παναγία”, “Ελλάς το μεγαλείο σου βασίλεμα δεν έχει”, “Μίκης Θεοδωράκης”, “Αλησμόνητες Πατρίδες”, “Μεσόγειος”, “Ελληνικός Κινηματογράφος”, “Μιούζικαλς”, “Με κόντρες σχέσεις τρυφερές”, “Φίλοι μια ζωή”, “Μελοποιημένοι ποιητές”,”Κοίτα μπροστά, γίνε ο δρόμος να περάσεις”,”Ν’ αγαπάς”,”Απόψε ονειρεύτηκα”,”Χορευτικές διαδρομές του χθες και του σήμερα”, και άλλα.
Επιλέγοντας μουσικές, τραγούδια, χορούς και αρκετές φορές κείμενα/αφηγήσεις σχετικά με το θέμα ετοιμαζόμαστε από τον Νοέμβριο σχεδόν, με επιπλέον ώρες, στις διακοπές, πριν και μετά το σχολείο, σταδιακά, μεθοδικά και οργανωμένα επιθυμούμε τα παιδιά να αποκτήσουν ερεθίσματα για να πάρουν πληροφορίες και ενημέρωση σχετικές με το θέμα.
Σκοπός μας δεν είναι η δημιουργία χορευτικής ομάδας αλλά η συμμετοχή ΟΛΩΝ των παιδιών, χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις. Με σεβασμό στη διαφορετικότητα, 210 παιδιά γίνονται ένα. Είναι εξαιρετικό κίνητρο για τη δουλειά μου και η μεγαλύτερη ικανοποίηση που παίρνω, όταν βλέπω σιγά-σιγά να συμμετέχουν παιδιά που στην αρχή ήταν αρνητικά, άλλα που ποτέ δεν είχαν λάβει μέρος σε δημόσια εκδήλωση, κάποια που ήταν ντροπαλά και μερικά με χαμηλή αυτοεκτίμηση για το τι μπορούν να πετύχουν. Είναι η μεγάλη ανταμοιβή μου και δικαίωση της προσπάθειας, όταν διαπιστώνω τη συμπαράσταση, τη βοήθεια, την κατανόηση και την ενθάρρυνση που δίνουν σε αυτά τα παιδιά, κάποια άλλα παιδιά, τα οποία είναι ιδιαίτερα δραστήρια και ικανότερα στη κίνηση και τον χορό. Αυτό είναι και ένα από τα κυριότερα συστατικά του αποτελέσματος που βλέπετε κάθε χρόνο.

Τί είναι αυτό που παίρνουν τα παιδιά μέσα από όλη αυτή την διαδικασία;
Μέσα από αυτή τη δράση μαθαίνουν να αγαπούν το σώμα τους, ανακαλύπτουν τις δυνατότητές του, αποβάλλουν τη ντροπή, δεν φοβούνται να εκτεθούν και μαθαίνουν να διασκεδάζουν χορεύοντας. ‘Ένα παιδί που ξέρει να διασκεδάζει είναι υγιές και χαρούμενο.
Μαθαίνουν την αξία της προσπάθειας, της συλλογικής δουλειάς, της συνεργασίας, της συγκέντρωσης και της προσήλωσης στο στόχο. Είναι η καλύτερη ηλικία για να αντιληφθούν τα παιδιά ότι όσο περισσότερο προσπαθούν τόσο καλύτερο αποτέλεσμα θα πετύχουν.
Όταν τελειώνω το σχεδιασμό των χορογραφιών πάντα τους λέω: “Εδώ σχεδόν τελειώνει η δική μου δουλειά. Από εδώ και πέρα η γιορτή είναι στα χέρια σας και θα πάει όπου εσείς την πάτε. Από την όρεξή σας για δουλειά θα εξαρτηθεί το αποτέλεσμα.”
Είναι εντυπωσιακό, πως τόσο μικρά παιδιά το καταλαβαίνουν και ανταποκρίνονται. Τι άλλο να θέλεις;
Όλα αυτά τα χρόνια, στο τέλος της χρονιάς και μετά την τελική παράσταση, ένα είναι το κοινό απόφθεγμα εκατοντάδων παιδιών και γονιών. “Δεν ήταν δυνατόν να φανταστούμε όταν ξεκινήσαμε ότι τελικά θα πετυχαίναμε αυτό το αποτέλεσμα”. Αυτό είναι που δίνει δύναμη και κίνητρο για την προσπάθεια της επόμενης χρονιάς.
Στη διάρκεια της προετοιμασίας τα δύο σχολεία γίνονται ένα, όπως πάντα νιώθουμε όσοι δουλεύουμε σε αυτά. Η συμπαράσταση των διευθυντών των δυο σχολείων υπήρξε πάντα αμέριστη, οι στήριξη των συναδέλφων διαρκής και η εμπλοκή των γονέων καταλυτική.
Αφιερώνουμε πολύ ενέργεια αλλά εισπράττουμε όλοι ζωή. Νιώθουμε ότι στο τομέα που μας αναλογεί κάνουμε το καλύτερο για το μέλλον όλων μας.
Αυτή η γιορτή είναι πλέον θεσμός ο οποίος έχει κοινή αποδοχή,την αναγνώριση και την υποστήριξη όλων.
Η παρουσία και η συμμετοχή αποφοίτων και των γονιών τους στη προετοιμασία της γιορτής δείχνει ότι αυτή η γιορτή είναι υπόθεση όλων και ότι αποτελεί μια σημαντική στιγμή της σχολικής ζωής.

Κλείνοντας αυτή τη συνέντευξη θέλουμε απλά να ευχαριστήσουμε από καρδιάς τη Φάλυ Παπανικολάου για όσα έχει δώσει αλλά και για όσα σημαντικά θα συνεχίσει να προσφέρει στα παιδιά μας ,την ελπίδα της πόλης και του τόπου μας.