ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ «ΑΡΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΟΔΟΥ ΖΑΚΥΝΘΙΝΟΥ»
Έντονες ανησυχίες για τη λειτουργικότητα και την ασφάλεια του πρόσφατα ολοκληρωμένου έργου «Άρση επικινδυνότητας οδού Ζακυνθινού…» εκφράζει ο πολιτικός μηχανικός Νίκος Καζάκος. Με επιστολή του, ο κ. Καζάκος καταγράφει μια σειρά από τεχνικές αστοχίες και προβλήματα που, όπως επισημαίνει, ενδέχεται να θέσουν σε κίνδυνο τους χρήστες του έργου, αλλά και να δημιουργήσουν περαιτέρω επιβαρύνσεις στον Δήμο.
Η επιστολή του παρατίθεται αυτούσια:
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ – ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΣ
(Ανοικτή επιστολή προς κάθε ενδιαφερόμενο αρμόδιο)
Το έργο “ Άρση επικινδυνότητας οδού Ζακυνθινού …” φαίνεται ότι ολοκληρώθηκε. Με αρκετά προβλήματα και μία χάραξη που εγκυμονεί πιθανούς κινδύνους. Συγκεκριμμένα:
1). Ο ποδηλατόδρομος, που έχει ήδη σηματοδοτηθεί με πινακίδες, στο παρόν στάδιο καθιστά αδύνατη την χρήση του. Η πιθανή οριοθέτησή του με κόκκινα πλαστικά κολωνάκια δεν θα εξαλείψει την επικινδυνότητα της χρήσης του από τους ποδηλάτες. Ο αποτυχημένος σχεδιασμός του δεν είναι δυνατόν να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια των ποδηλατών.
2). Στο τμήμα της οδού Νευροκοπίου από Εθνικής Αμύνης μέχρι το τριγωνικό παρκάκι έχει ανακατασκευαστεί το αριστερό πεζοδρόμιο στο προϋπάρχον απαράδεκτο πλάτος που δεν επιτρέπει την διέλευση αμαξιδίων (και τοπικά ούτε απλών πεζών), με το απέναντι πεζοδρόμιο να έχει υπερβολικά πλούσιο πλάτος.
3). Στην επικίνδυνη αριστερή στροφή της Ζακυνθινού (για την οποία έγινε το έργο) έχουμε πολύ κακή χάραξη του αριστερού κρασπέδου που σε «σπρώχνει» ελαφρώς προς τα δεξιά. Το έχω ήδη επισημάνει από τον Μάρτιο 2024 αλλά δεν υπήρξε καμμία ανταπόκριση.
4). Από τον Απρίλιο υπάρχουν δύο μικρά τμήματα που δεν έχουν ασφαλτοστρωθεί ακόμη (Νευροκοπίου 17 και Πίνδου-Ζακυνθινού). Τώρα αποκτήσαμε αρκετά καινούργια έξω από το 1ο Δημοτικό Παπάγου. Επειδή ο Εργολάβος φαίνεται να έχει αποσυρθεί, δεν θέλω να φανταστώ ότι ο Δήμος θα κάνει τα μερεμέτια του εργολάβου.
5). Η χάραξη της διασταύρωσης Αργυροκάστρου- Ελλησπόντου- Πίνδου είναι επιεικώς προβληματική. Με τον διαθέσιμο χώρο της διασταύρωσης μπορούσε να γίνει πολύ πιο λειτουργική. Η δεξιά στροφή μεγάλων οχημάτων από Ελλησπόντου προς Αργυροκάστρου είναι ελαφρώς επικίνδυνη, ενώ η αντίθετη από Αργυροκάστρου προς Ελλησπόντου συνιστά άσκηση δεξιοτεχνίας.
6). Τελευταία παρατήρηση: η μέση ταχύτητα των διερχομένων οχημάτων δεν έχει μειωθεί καθόλου. Προφανώς, από λανθασμένη αξιολόγηση των ειδικών τοπικών συνθηκών, δεν προβλέψατε ότι η γενική αρχή της μείωσης της ταχύτητας από την μείωση του πλάτους του οδοστρώματος δεν θα έχει εφαρμογή στο συγκεκριμμένο έργο.
Θα παρακαλέσω την Τεχνική Υπηρεσία και κάθε άλλον καθ’ ύλην αρμόδιο να λάβει σοβαρά υπ’ όψιν του τις πιο πάνω παρατηρήσεις πρός αποφυγήν μελλοντικών προβλημάτων.
Παπάγου 19/11/2024 Νίκος Καζάκος
Πολιτικός Μηχανικός