Το Monogram προτείνει για την Ημέρα του Πατέρα

Το Monogram προτείνει
Το Monogram προτείνει
Τι πιο ωραίο από το να πείτε «χρόνια πολλά» με ένα καλό βιβλίο. Η Ιωάννα Πετρίδου του βιβλιοπωλείου Monogram  μας προτείνει βιβλία για όλα τα γούστα.

 

Μέσα από τα μάτια του πατέρα

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

ΝΙΚΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

Το θέμα της πατρότητας δεν έχει μελετηθεί, τουλάχιστον στο εύρος που έχει διερευνηθεί η μητρότητα. Σε μία ιστορική καμπή, που οι σχέσεις αλλάζουν, ποιος μπορεί να είναι ο ρόλος του άντρα πριν από τη γέννα και, φυσικά, ποιος μπορεί να είναι ο ρόλος του με την ιδιότητα του πατέρα.

Τέτοια ερωτήματα θέτει και απαντά στο βιβλίο του με τον εύγλωττο τίτλο «Μέσα από τα μάτια του πατέρα», ο Κώστας Νίκας, ο οποίος καταγράφει τις προσωπικές του εμπειρίες, που διαμορφώθηκαν μέσα στην ελληνική οικογένεια και κοινωνία της κρίσης, υπό το βάρος της παράδοσης, των αρχών και των αξιών που τις διέπουν.

 

Το καρτέλ

Μυθιστόρημα

Ντον Γουίνσλοου

μετάφραση: Ιλάειρα Διονυσοπούλου

  1. Μια αιματοβαμμένη βεντέτα εξελίσσεται στα σύνορα ΗΠΑ και Μεξικού. Ο Αρτ Κέλερ, πράκτορας της Δίωξης επί τριάντα χρόνια, δεν έχει κλείσει τους λογαριασμούς του με τον Αδάν Μπαρέρα, τον αρχηγό του ισχυρότερου καρτέλ ναρκωτικών στον κόσμο. Ο τελευταίος βγαίνει από τη φυλακή με σκοπό να ανασυγκροτήσει την αυτοκρατορία που διέλυσε ο εχθρός του. Ο Κέλερ, αποφασισμένος να συγκρουστεί με αυτόν που του κατέστρεψε τη ζωή, ξεκινά έναν δεκαετή αγώνα για να συντρίψει τον αδίστακτο ναρκέμπορο. Η εμμονή με τη δικαιοσύνη –ή μήπως την εκδίκηση;– αποτελεί μέρος ενός ακήρυχτου και ανελέητου πολέμου αδιανόητης έντασης και αγριότητας, που εκτείνεται σε όλη την επικράτεια του Μεξικού, φθάνοντας μέχρι την Ουάσιγκτον, το Βερολίνο και τη Βαρκελώνη. Το Καρτέλ είναι ένα συνταρακτικό μυθιστόρημα για τη σκιώδη πολιτική και τις βίαιες προεκτάσεις της. Μια ιστορία για την εξουσία και τη διαφθορά αλλά και την προσωπική μάχη ενός ανθρώπου να αντιπαλέψει με τον Διάβολο χωρίς να ξεπουλήσει την ψυχή του. Ο Ντον Γουίνσλοου ανήκει σε μια σπάνια κατηγορία συγγραφέων, με καθηλωτική πένα και σκληρή ευαισθησία. Αυτή η μεξικάνικη σάγκα του, με τον καταιγιστικό της ρυθμό και τις διαρκείς ανατροπές, προκαλεί εφιάλτες και συγχρόνως αφυπνίζει τον αναγνώστη.

 

Με τις ευλογίες του Θεού

Μυθιστόρημα

Νικολό Αμανίτι

μετάφραση: Ανταίος Χρυσοστομίδης

Σε μια πεδιάδα όπου τα χωράφια, τα ποτάμια, οι βίλες, τα πολυκαταστήματα, τα κάμπινγκ, οι μικρές βιομηχανικές μονάδες και οι παράγκες συμβιώνουν διόλου αρμονικά, ζουν, σχεδόν στο περιθώριο της κοινωνίας, ένας πατέρας κι ένας γιος, ο Ρίνο και ο δεκατριάχρονος Κριστιάνο Τζένα. Δίπλα τους δύο παράξενα πλάσματα, ο Τέσσερα Τυριά, που όλοι θεωρούν καθυστερημένο, και ο Ντανίλο Απρέα, τον οποίο έχει εγκαταλείψει η γυναίκα του μετά το θάνατο της κόρης τους. Μια μέρα οι τρεις ενήλικες αποφασίζουν να αλλάξουν τη ζωή τους κλέβοντας μια τράπεζα. Τα σχέδια τους όμως θα ανατραπούν μια τρομερή νύχτα καταιγίδας όπου η μοίρα τους θα διασταυρωθεί με τη μοίρα μιας όμορφης και αλαζονικής κοπέλας και όπου η βία θα πάρει το πάνω χέρι γιατί όλα, σε αυτή την κοινωνία, οδηγούν στη βία.

Ένα δυνατό μυθιστόρημα με μορφή πολυπρόσωπης συμφωνίας όπου τα σκοτεινά χρώματα της τραγωδίας μπλέκονται με άφθονες δόσεις χιούμορ, και χαρακτήρες που μένουν χαραγμένοι στη μνήμη του αναγνώστη για πολύ καιρό μετά το τέλος της ανάγνωσης.

Βραβείο Στρέγκα 2007.

Υπουργός νύχτας

Μυθιστόρημα

Γιώργος Σκαμπαρδώνης

Ένας μοναχικός τυχοδιώκτης-χαρτοπαίκτης αναρριχάται σε μια κοινωνία διαλυμένων θεσμών,

προσωπείων, συμβατικότητας, κλισέ αντιλήψεων και ψεύδους. Γίνεται καταρχήν καθωσπρέπει

επαγγελματίας, ιδιοκτήτης γραφείου τελετών, και με αυτή τη βιτρίνα μπλέκει στον βαθύ υπόκοσμο. Αναλαμβάνει αρχηγός συμμορίας που ελέγχει όλες σχεδόν τις νυχτερινές, σκοτεινές συναλλαγές -τράφικινγκ, ναρκωτικά, τοκογλυφία, πορνεία, αρχαιοκαπηλία- και παίρνει τον τίτλο “υπουργός νύχτας”. Αποκεί διεισδύει στη μολυσμένη πολιτική τάξη και ανελίσσεται ραγδαία, γίνεται ένα από τα κορυφαία στελέχη της κυβέρνησης. Η τριπλή παράλληλη πορεία του, ως καθωσπρέπει επαγγελματία, μαφιόζου και πολιτικού, φωταγωγεί ειρωνικά, σαρκαστικά τον σαθρό περίγυρο, την ανατροπή των ιεραρχιών, την έλλειψη αντίστασης από την κοινωνία και τους θεσμούς, την κατάρρευση των ιδεολογιών, τη γενικευμένη παραφροσύνη, την αρπαγή και τον κυνισμό. Εμφανίζεται ως σωτήρας, αυτός που απεχθάνεται κάθε σωτηρία. Μόνο ένας δύσκολος, τυφλός έρωτας για μια αγγελική πόρνη έρχεται να εκτρέψει τη μοιραία διαδρομή του. Αλλά για πόσο, σε αυτή την πορεία όπου το τραγικό εναλλάσσεται με το κωμικό, ο θάνατος γίνεται γλέντι και η εξουσία έρμαιο;

Ο σκοτεινός τραγέλαφος ενός κόσμου που θα μπορούσε να είναι και ο δικός μας.

 

Η δίψα

Jo Nesbo

μετάφραση: Κρυστάλλη Γλυνιαδάκη

Ο Χάρι Χόλε επιστρέφει με την ενδέκατη περιπέτειά του!

Η “Δίψα” αποτελεί τη συνέχεια του μπεστ σέλερ “Η αστυνομία” (του δέκατου βιβλίου στη σειρά Χάρι Χόλε), στο οποίο ο βετεράνος επιθεωρητής παλεύει να προστατέψει τους συναδέλφους του από έναν δολοφόνο που επιζητά εκδίκηση από την αστυνομία. Στη “Δίψα” ο Χάρι θα ξαναενταχθεί στις τάξεις της αστυνομίας του Όσλο για να εντοπίσει έναν σίριαλ κίλερ που σκοτώνει χρήστες του κοινωνικού δικτύου γνωριμιών Tinder. Ο τρόπος του και η μέθοδος του δολοφόνου θα οδηγήσουν τον Χάρι στο κυνήγι μιας νέμεσής του από το παρελθόν.

Πλινκ: Ο ήχος του ταιριάσματος στο Tinder είναι ο τελευταίος που θα ακούσει η Ελίζε Χέρμανσεν πριν πέσει θύμα δολοφονίας μες στο διαμέρισμά της. Το νεκρό κορμί της θα βρεθεί από την αστυνομία σημαδεμένο και στραγγισμένο από το αίμα.

Όταν μια ακόμα γυναίκα δολοφονείται, τα αντανακλαστικά του πρώην επιθεωρητή και νυν καθηγητή στην Αστυνομική Ακαδημία Χάρι Χόλε, θρυλικού διώκτη σίριαλ κίλερ, ενεργοποιούνται…

Άλλωστε ένας επαναλαμβανόμενος εφιάλτης στοιχειώνει τον ύπνο του, φωνές κατακλύζουν κάθε τόσο το μυαλό του: υπάρχει ένας δολοφόνος που ο Χάρι δεν κατάφερε να συλλάβει. Μήπως ήρθε η ώρα να αναμετρηθούν ξανά;

“Σιωπηλές κραυγές φούντωναν μες στο κεφάλι του, κατέκλυζαν το δωμάτιο και το κορμί του. Κραυγές που ήθελαν να δραπετεύσουν, που έπρεπε να δραπετεύσουν. Μήπως αποτρελαινόταν; Σήκωσε το βλέμμα προς το τζάμι του παραθύρου. Το μόνο πράγμα που φαινόταν στο σκοτάδι ήταν η αντανάκλασή του. Ήταν εκείνος. Εκεί έξω ήταν εκείνος. Τους περίμενε. Τραγουδώντας. Βγείτε να παίξουμε!

Ο Χάρι έκλεισε τα μάτια του. Όχι, δεν τους περίμενε. Τον περίμενε. Περίμενε τον Χάρι. Βγες να παίξουμε!”

Όπως δηλώνει ο Jo Nesbo:

Πάντα επέστρεφα στον Χάρι, είναι η αδελφή ψυχή μου. Βέβαια είναι ψυχή χαμένη στο σκοτάδι οπότε η εμπειρία της κατάδυσης σ’ αυτήν είναι μεν συναρπαστική αλλά και συναισθηματικά εξαντλητική. Όμως ο Χάρι και η ιστορία του αξίζουν τις άγρυπνες νύχτες μου.